torsdag 5 november 2015

Varför bryr vi oss?

Hellooooooo friends!

Att följa en liga kan vara väldigt tidskrävande och ger inte alltid en önskad avkastning på investerad tid (eller pengar för den delen, League Pass är fett dyrt fan). Även de bästa matcherna (herrejävlar såg ni Warriors-Clippers i natt!?) kan kännas betydelselösa in the grand scheme of things, när matchen är slut och alla vänner har gått hem.

Varför spenderar vi så mycket tid och pengar på att följa professionell idrott egentligen? Visst, ibland tangerar idrottshändelser större frågor, ibland kan de reflektera samtiden, ibland kan idrott inspirera och influera och åstadkomma viktiga saker. Ofta är dock idrotten bara ett sidoflöde i ditt liv som du kan dyka ner i ibland.

Jag kan mata på med ett oändligt flöde av existentiellt tugg om idrott forever, tro mig. Det här är tankar som väl slår alla då och då(?), speciellt när de vaknar mitt i natten av en app som tjuter och varnar att "Derrick Favors will likely miss Wednesdays game due to flu-like symptoms". 

Men idrott betyder ju bara något för att vi bryr oss. OCH TRO FAN ATT VI GÖR DET! Gud vet att minst 70 procent av mina mest givande vänskaper bygger på att prata om basket, framförallt NBA. Vissa dagar sitter jag i timmar och kollar Youtube-klipp på Ben McLemore för att kunna argumentera om han borde starta framför Marco Bellinelli eller om jag ska plocka upp honom i mitt Fantasy-lag. Det är ju så jävla roligt att följa NBA, och som en vis kvinna en gång sa till mig: "roliga saker ska du ta vara på!"

Det är därför vi valde att spela in två timmar och trettiotvå minuter specialpådd inför NBA-säsongen. Vi är övertygade om att det finns fler som mig, eller i alla fall åt det hållet.



Well then... Här kommer lite videor och bilder till del två av vår NBA-special.


Welcome to the Gun show

The looks of a leader

Känslan av att marken försvinner under honom

Ett litet urval av retweets rörande Coach Scott från @nilxup (Nils)


Sköt om er, hörni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar